De Eerste Twee Weken deel 2

6 oktober 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Kia ora,

We begonnen ons Nieuw Zeelands avontuur in de hoofdstad Wellington waar we ook hier in het begin de buurt een beetje hebben verkend. Wij kwamen er al snel achter dat er een leuke haven was en hebben daar wat rondgelopen. De dag erna zijn we met Wellington Cable Car omhoog gegaan en zijn wij op het hoogste punt uitgestapt, wat een heel mooi uitzicht was. Vanaf het hoogste punt kon je helemaal naar beneden lopen door de Botanic Garden wat een mooi stukje natuur was met immens grote bomen en ze hadden zelfs tulpen en daar moest natuurlijk een foto van gemaakt worden. Na de drie dagen Wellington zijn we naar de stad Napier gereden wat voor ons het langste stuk rijden was. Maar wel een van de leukste stukken want wij hadden contact gehad met mijn gastgezin en hadden gevraagd of het goed was dat we even langs zouden komen en dat was voor hun geen probleem, dus daar gingen we dan onderweg naar Napier maar eigenlijk onderweg naar het gastgezin. Toch wel een beetje spannend..... Maar toen we daar aan komen werden we heel vriendelijk ontvangen door Liz die ons voorstelde aan de drie jongens en ons daarna een tour gaf over de boerderij. Het was een erg mooie boerderij met heel veel dieren en dingetjes te doen en het uitzicht vanuit mijn huisje was prachtig, zeker met de zon erop. Ze vertelde ons dat als je de heuvel oploopt het uitzicht nog mooier was dus dat ga ik zeker bekijken als ik daar ben! We bleven maar 1 dag in Napier dus hebben daar niet heel veel van gezien. Daarna zijn we doorgereden naar Rotorua wat een super leuke stad was en waar wij heel veel dingen hebben gedaan. Rotorua staat bekend om zijn zwavel lucht omdat ze allemaal geisers hebben waar die lucht uit komt en daarnaast hebben ze mineraal baden die bestaan uit het water van die geisers die de zwavel lucht afgeven. We zaten in een super leuk motel die zijn eigen mineraal baden hadden en ondanks dat het erg stonk was het mineraal water uit de geisers wel lekker warm dus daar hebben we zeker gebruik van gemaakt. De eerste dag in Rotorua hebben we gemountainbiked wat echt super gaaf was. Het waren allemaal super leuke routes van hele steile gedeeltes maar ook gedeeltes die mooi naar beneden gingen en de natuur er omheen was ook hier weer prachtig. Na het mountainbiken waren we helemaal kapot en zijn we even het verwarmende zwembad ingedoken. 's avonds hebben we The Redwoods Whakarewarewa Forest bezocht waar er bruggen tussen de bomen waren gemaakt, we gingen rond een uur of half 6 want dan zouden we de forest in het licht en donker meemaken want in het donker waren de bruggen en bomen verlicht. Op een gegeven moment kon je rechts afslaan en toen bestonden de bruggen en plateau uit glas en kon je dus helemaal naar beneden kijken (wat mama wel erg eng vond :p). Die dag daarna zijn we naar het Wai-O-Tapu park geweest. Dit park bestond volledig uit geisers en thermal baden (waar je niet in kon wat het water was wel 100 graden) maar omdat het uit een vulkaan ontstaan is hebben de thermal baden verschillende kleuren. Na de dagen Rotorua zijn we naar Cambridge gereden. Op de route lagen de Waitomo Glowworms Caves die wij ook bezocht hebben. We mochten in de Caves van de glowworms geen foto's maken want anders konden de wormen hun licht uit doen dus ik heb een foto van internet gehaald om jullie toch een beeld te geven van hoe mooi het was. Het was net alsof je naar een prachtige heldere hemel zat te kijken met heel veel sterren in de lucht, het was erg bijzonder om te zien. De tweede dag in Cambridge zouden we naar de Hobbiton movie set gaan maar daarvoor hadden we nog even tijd dus zijn we even naar het strand gereden. Daar aankomend kwamen we erachter dat het vloed was en we dus niet eens op het strand konden staan ook kwam ik er achter dat het strand zwart was omdat het uit een vulkaan is ontstaan. Daarna zijn we doorgereden naar de Hobbiton en dat was erg bijzonder, het is een klein dorpje met wel 44 hobbit huisjes. Alles wat er groeit zoals fruit en groente is echt en we hadden een hele leuke guide die alle mooie foto spot liet zien. Na Cambridge zijn we doorgereden naar Auckland, wat de grootste stad is in Nieuw Zeeland met wel 1,5 miljoen inwoners. Nieuw Zeeland zelf heeft 5 miljoen inwoners dus dan is Auckland best een grote stad. In Auckland zijn we in de Sky Tower geweest deze was 328 meter hoog en net 4 meter hoger was dan de Eiffeltoren. Vanaf hier had je een mooi uitzicht over de stad heen en kon je zien hoe groot Auckland eigenlijk was. Ook hebben we de boot gepakt naar Devonport en hebben we daar even rond gelopen. Toen hebben we de laatste avond sushi gegeten en was het die dag daarna echt tijd om zelf op reis te gaan. Hoe mijn dagen in het hostel verlopen zou ik in mijn volgende verhaal vertellen wat deze is al lang genoeg ;)

xoxo Levi

IMG_6621IMG_6628IMG_8983IMG_6635IMG_8981IMG_6639IMG_6674IMG_8999IMG_6707IMG_9107IMG_9120IMG_9122IMG_6743IMG_9150IMG_6851IMG_6813IMG_6822IMG_6823IMG_6850IMG_6872IMG_6880IMG_6889IMG_6894IMG_9325IMG_6909IMG_6917IMG_6922IMG_6933IMG_6948IMG_6952IMG_6958IMG_6963IMG_6969IMG_9495IMG_9501IMG_6980IMG_6984IMG_6987IMG_7010IMG_7013IMG_7017IMG_7018