In het YMCA hostel

7 oktober 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Kia ora,

De vakantie was dan nu echt voorbij en ik ga aan mijn avontuur in Nieuw Zeeland beginnen. Voordat ik naar mijn gastgezin kon moest ik eerst drie nachten in een hostel verblijven omdat we wat oriëntatie dagen hadden met de organisatie waarbij ik mij heb ingeschreven. Het idee van in een hostel verblijven vond ik toch wel een beetje spannend maar toen ik daar eenmaal was viel het allemaal reuze mee. Ik kwam mij kamer binnen en stelde mij voor aan de andere drie meiden en toevallig was er ook een meisje (Esther) die uit Nederland kwam en wat nog toevalliger was is dat zij ook op korfbal zat. We kwamen aan de praat en het was erg gezellig, Esther wilde graag nog naar Mount Eden (dat is niet actieve vulkaan met een soort van krater erin die helemaal begroeid is) en ik wilde graag de Hop on Hop off tour doen die langs Mount Eden kwam dus dat vonden we een leuk idee om de dag erna te gaan doen. We zijn de dag erna dus met de bus door Auckland heen gereden en zijn bij sommige plekken uitgestapt om even de toerist uit te hangen. Bij Mount Eden deden we een langere stop want we wilde helemaal naar boven lopen. Het was een klim maar jeetje het uitzicht was prachtig. Ik had de Sky Tower al gedaan en had Auckland al vanaf boven gezien maar Mount Eden overtrof de Sky Tower. Het was gisteren ook nog eens super mooi weer buiten dus het was erg mooi om te zien met de zon erop. Het was een erg gezellige dag!

Vandaag ben ik langs Internex gegaan, de organisatie die de boerderij voor mij heeft geregeld, om Natalia te ontmoeten en een oriëntatie te krijgen over het leven op een farm en het leven van een Kiwi. Was erg gezellig en ze heeft goede informatie gegeven. Na de oriëntatie ben ik even wat boodschapjes gaan doen, want ja eten voor morgen in het vliegtuig is belangrijk voor mij en daarna heb ik mijn spulletjes gepakt. Ik ben blij dat het hostel zo goed is bevallen en misschien wel voor de herhaling vatbaar.

Morgen is dan echt de dag dat ik naar het gastgezin ga. Ik vlieg om 10:30 's ochtends van Auckland naar Napier en pak dan nog de bus, die nog 1,5 uur moet rijden, om vervolgens in Otane aan te komen. Hier pikt Liz mij op bij de bushalte en start mijn avontuur echt! Ik heb er heel veel zin in en ben benieuwd hoe het leven van een Kiwi gaat zijn!

IMG_7025IMG_7032IMG_7039IMG_7040IMG_7046IMG_7047IMG_7048IMG_7049

1. Trijnie:
    7 oktober 2019
    Klinkt goed Leef! Wij zijn net zo benieuwd hoe het je vergaat de komende tijd! Leuk om je zo te volgen hoor! Kus!
  2. Nicolette:
    😘 goeie reis leef 💋
  3. Willy:
    7 oktober 2019
    Leuk Levi dat je gelijk een "maatje" had in het hostel.Je slaapt nu nog, maar je stapt straks in het vliegtuig,op naar het avontuur
    Succes en veel plezier en nogmaals fijn dat we je kunnen volgen. Kus.
  4. Conny:
    12 oktober 2019
    Heel erg spannend allemaal.
    Nu gelukkig een paar dagen verder😉
    Benieuwd naar de eerste verhalen op de farm.
    Succes
  5. Oma Yt:
    12 oktober 2019
    Stewart moest mij natuurlijk weer helpen om je reislogger te instaleren. Ik had wel alles goed gedaan maar te ongeduldig geweest. Hij heeft mij net geholpen . Dat is de reden voor mijn late reactie.
    Ben blij te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Dit neemt ook een beetje van mijn onrust weg.
    Dat je al zo snel een vriendin had gemaakt verbaasde me niets daar ben je erg toegankelijk mee. Bestaat de mogelijkheid dat jullie elkaar nog zien in de komende tijd?
    Kijk uit naar je volgende verhaal b.v. wat je taken zijn in dit avontuur en wat je er van vind. Liefs oma Yt.